bato-adv
کد خبر: ۷۸۳۲۷۰

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟ 

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟ 
بلوبانک با ابزار «مدیریت مالی»، به کاربران خود کمک می‌کند که برنامه‌ریزی بهتری برای نقدینگی خود داشته باشند 
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

این روز‌ها هماهنگ کردن دخل‌مان با خرج‌هایی که می‌کنیم خیلی آسان نیست. نیاز به حساب و کتاب‌های بسیار داریم تا بتوانیم جیب‌مان را با خواسته‌ها و نیازهای‌مان جفت‌وجور کنیم. در این میان کافی است که مجبور باشیم با همان درآمدی که داریم برای موارد مختلفی هزینه اختصاص بدهیم و برای هیچ کدام از آنها هم با کمی و کسری بوجه روبه‌رو نشویم. در یک کلام می‌توانیم بگوییم که ما هر ماه برای تامین مخارج مختلفی که داریم باید مدیریت هوشمندانه‌ای داشته باشیم و دقیق و درست همه حساب و کتاب‌ها را انجام بدهیم تا از پس برآورده کردن نیازهای مختلف‌مان بربیاییم.

با وجود اهمیت زیاد مدیریت پول و سرمایه، بسیاری از ما زمان کافی برای این کار را نداریم. کمتر حوصله می‌کنیم با اعداد سر و کله بزنیم و خیلی دقیق هم نمی‌توانیم همه درآمد‌ها و هزینه‌هایی که داریم را محاسبه کنیم. به خاطر همین، حتی زمانی که سعی می‌کنیم جزء به جزء هزینه‌های‌مان را محاسبه کنیم و برای آن پول کنار بگذاریم یا برای هر خرج و مخارجی که داریم بودجه مشخصی اختصاص بدهیم چندان موفق نمی‌شویم و در مدیریت کردن محتویات جیب و حساب بانکی ناکام می‌مانیم.

برای این که این مدیریت پیچیده و زمان‌بر به طرز دقیق و هوشمندانه‌ای انجام شود و قابل اطمینان باشد بلوبانک در اپلیکیشن خود فیچر مدیریت مالی را از مدت‌ها قبل ارائه کرده که با محاسبه همه درآمد‌هایی که کاربران و مشتریان این نئوبانک دارند و تمام هزینه‌هایی که صرف می‌کنند امکان مدیریت کردن پول خود و بودجه‌بندی کردن هزینه‌های‌شان را داشته باشند.

چطور دخل و خرج‌مان را مدیریت کنیم؟ ////

فیچر مدیریت مالی بلو در بخش «خانه» اپلیکیشن قرار دارد و سه امکان کاربردی برای مدیریت هزینه و درآمد‌ها را به کاربران این اپلیکیشن می‌دهد:

  •  بودجه‌بندی هزینه‌ها: کاربران در این سرویس می‌توانند با تعیین بودجه ماهانه هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنند.
  • مدیریت بودجه: کاربران با این سرویس می‌توانند بودجه مورد نظر خود را تعیین کنند و همچنین، در صورت لزوم می‌توانند میزان این بودجه را ویرایش کنند و تغییر دهند.
  • عملکرد هوشمند: به کمک اطلاع‌رسانی‌هایی که اپلیکیشن به‌صورت هوشمند انجام می‌دهد کاربران این امکان را دارند که از وضعیت بودجه ماهانه‌ای که تعیین کرده‌اند، باخبر شوند.

بخش «مدیریت مالی» اپلیکیشن بلو به مشتریان این نئوبانک این امکان را می‌دهد که در دو بخش «درآمد» و «هزینه» پولی که به دست آورده‌اند و پولی را که خرج کرده‌اند هم در قالب یک نمودار و هم به‌صورت جداگانه در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با میزان پولی که برایش صرف کرده‌اند، مشاهده کنند.

این درآمد و هزینه‌ها به تفکیک ماه به کاربران نمایش داده می‌شود تا آنها بتوانند سوابق مالی خود را هم ببینند و در صورت نیاز این اعداد و ارقام را باهم مقایسه کنند. در بخش درآمد‌ها نیز کاربران بلو این امکان را دارند که هم درآمد ماهانه و هم درآمد خود را مشاهده کنند.

یک قابلیت مهم فیچر مدیریت مالی بلو این است که نوع هزینه‌های مشتریان را هم نشان می‌دهد. یعنی به کاربر نشان می‌دهد که در یک ماه چقدر برای خرید‌های روزمره یا برای کافه و رستوران رفتن هزینه کرده یا مثلا چقدر از بودجه‌اش را به پرداخت آنلاین برای حمل‌ونقل اختصاص داده است. دانستن این موارد می‌تواند به افراد کمک کند که از جزئیات مخارج‌شان مطلع شوند و خرج‌های بیش از اندازه‌شان کنترل و مدیریت کنند.

شاید جذاب‌ترین قابلیت بخش مدیریت مالی اپلیکیشن بلوبانک امکان بودجه‌بندی آن باشد. این بودجه‌بندی کاملا شخصی‌سازی‌شده و بر حسب هزینه‌ای است که کاربر برای هر ماه خود در نظر می‌گیرد. کاربر می‌تواند یک بودجه کلی برای یک ماه خود در نظر بگیرد و در طول ماه آن را بررسی کند و ببیند که چطور آن بودجه را صرف کرده و چقدر از آن باقی مانده تا بتواند برای روز‌های باقی‌مانده از ماه برنامه‌ریزی کند و در نهایت خرجش از بودجه‌اش بیشتر نشود.

برای این که بتوانید از سرویس بودجه‌بندی استفاده کنید باید در بخش مدیریت مالی روی بخش «بودجه‌بندی» بزنید تا فعال شود. در ادامه، لازم است مبلغ بودجه مورد نظرتان برای یک ماه را وارد کنید و روی قسمت «تایید و ذخیره» بزنید تا از آن به بعد برای هزینه‌های ماهانه‌تان بودجه تعیین شود و مدیریت مالی به شکل دقیق‌تری انجام شود.

بلو برای این که مدیریت مالی کاربرانش هوشمندانه‌تر باشد متناسب با بودجه‌ای که کاربر تعیین کرده به او اطلاع‌رسانی می‌کند. برای مثال، زمانی که کاربر نیمی از بودجه ماهانه‌ای که تعیین کرده را خرج می‌کند به او اطلاع می‌دهد یا وقتی بودجه در حال به پایان رسیدن است کاربر را مطلع می‌کند تا هزینه‌هایش را مدیریت کند و سقف بودجه را رعایت کند. به این ترتیب، در طول یک ماه کاربر می‌تواند با بودجه‌بندی که در بلو انجام داده هم حساب و کتاب هزینه‌هایش را داشته باشد و هم بدون نگرانی از پول کم آوردن برای تامین نیازهایش هزینه کند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در سرویس مدیریت مالی بلو تراکنش‌هایی که در بلوباکس انجام می‌شود بدون دسته‌بندی هستند، محاسبه نمی‌شوند.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv